En virksomhed, som får et påbud af Arbejdstilsynet, skal inden for den fastsatte frist melde tilbage til Arbejdstilsynet og beskrive, hvordan den har løst problemet.
Alle virksomheder, der får et påbud af Arbejdstilsynet, har pligt til at melde tilbage til Arbejdstilsynet og beskrive, hvordan den har løst det problem, der udløste afgørelsen.
Meld tilbage som udenlandsk virksomhed
Udenlandske virksomheder, som ikke er etableret i Danmark, skal sende deres tilbagemelding til Arbejdstilsynet som et svar på den email, som afgørelsen var vedhæftet.
Emailen skal sendes til:at@at.dk
Fristen fremgår af afgørelsen og afhænger af, hvilken type påbud I har fået.
Det er vigtigt, at Arbejdstilsynet på baggrund af jeres beskrivelse eller fotos kan vurdere, om det, I har gjort for at efterkomme påbuddet, har løst problemerne på en tilfredsstillende måde.
I har pligt til at informere alle, der er påvirket af påbuddet om, at I har fået et påbud, samt hvordan I har efterkommet det. Det gælder jeres Arbejdsmiljøorganisation (AMO) eller de ansatte - hvis jeres virksomhed ikke har pligt til at have en arbejdsmiljøorganisation.
Arbejdstilsynet kan aflægge et eller flere uanmeldte kontrolbesøg på virksomheden for at sikre sig, at problemerne er løst tilfredsstillende